Mūsdienās mājas lapas ir gan vienkāršas, gan sarežģītas un to lielā mērā nosaka mājas lapas specifika, izvēlētā mērķauditorija un citi saistošie faktori.

Šeit mēs apskatīsim vairākus mājas lapas veidus.

Vizītkaršu tipa mājas lapa

Vizītkaršu mājas lapa praktiski sastāv no 3 sadaļām, kas ir ievads, par mums un kontaktu informācija ar formu vai atrašānas vietu, karti. Vizītkartes galvenā būtība ir pēc mājas lapas, jeb klientu vārdiem sakot, ka tikai viņa būtu, nekādas īpašās prasības mums nav.

Šādu mājas lapu var izstrādāt vidēji vienas dienas laikā ar plānošanu, tehnisko pusi, publicēšanu, jeb mājas lapas palaišanu “Online”

Landing page

Vienkārša mājas lapa ir jau nedaudz vairāk informācijas, sadaļas, nekā tas ir vizītkaršu tipa mājas lapai, praktiski mūsdienās neviens vairāk vizītkaršu mājas lapu neizstrādā, bet koncentrējās tieši uz vienkāršu mājas lapu, jeb Landing Page – Startpage tipa.

Šīs mājas lapas galvenie mērķi ir pateikt maksimāli daudz informācijas to nepārspīlējot, respektīvi, neizvadot visu ko vien var mājas lapas sākuma skatā. Stastāv parasti no blokiem:

  1. Mājas lapas slaideris, jeb saucamais Hero box, kurā tiek ievietoti galvenie saukļi, pieteikuma formas, dažādas CTA (Call To Action) pogas. Šī bloka galvenais uzdevums ir informēt mājas lapas apmeklētāju par ko ir šī mājas lapa, kāpēc apmeklētājam būtu jāizmanto šīs mājas lapas piedāvātie pakalpojumi.
  2. Par mums sadaļa var saturēt tekstu un bildes
  3. Pakalpojumi (klasiskā veidā izvadītas ikonas, galvenie pakalpojumi, piedāvājumi)
  4. Dažādi partneri, klientu logo
  5. Kontaktu informācija

Bieži vien izstrādājot šāda veida mājas lapu tiek pieļautas dažādas kļūdas, vai nu saturs ir pārāk daudz ar 10 – 20 sekcijām uz leju vai arī nav likts uzsvars uz pareizo sekciju, informāciju.

Uzņēmuma mājas lapa

Uzņēmumu mājas lapas izstrāde parasti sākas ar jau esošās mājas lapas pārveidi vai jaunas lapas izstrādi. Šajā procesā svarīgi ir saprast un analizēt visu mājas lapas saturu, viena no svarīgākajām lietām ir sākumlapa, kurā līdzīgi kā Landing page variantā tiek izvadīta svarīgākā informācija tāda kā pakalpojumi, jaunumi, akcijas, piedāvājumi, produkti ar galveno domu, ka no sākumlapas mājas lapas apmeklētājs var ērti nokļūt līdz mājas lapas iekšējām, gala sadaļām.

Uzņēmumu mājas lapas var būt vienkāršas gan kombinētas ar dažādiem esošiem uzņēmumu risinājumiem, sfēras specifiku un sarežģītību, vidēji sadaļu skaits, galvenās nepārsniedz 5-8 unikālus skatus, protams ir arī uzņēmumu mājas lapas, kurām ir 30 un vairāk sadaļu, pat ir mājas lapas, kurām ir 100 dažādu sadaļu.

Interneta veikalu izstrāde

Interneta veikalus varētu iedalīt ļoti specifiskās kategorijās un tās būtu:

  1. Uzņēmumu mājas lapa ar interneta veikalu, jeb katalogu
  2. Maziņš interneta veikals, kurā tiek tirgoti daži produkti vai piedāvāti daži pakalpojumi ar iespēju nerēķināties, pasūtīt, dzīves stila veikaliņi
  3. Vidējs veikals kurš reizē ir mazs, bet reizē liels, jo tikai produktu skaits un kategoriju izvēlnes nosaka, cik šis interneta veikals būs liels un kāds būs tā nākotnes potenciāls.
  4. Liels veikals, kuram ir vairāk nekā 1000 dažādu produktu, tagu, produktu variāciju, piegādes opcijas, dažādas produktu filtrācijas un citi e-komercijas risinājumi, gan redzamie, gan apslēptie.
  5. Marketplace – jeb E-komercijas platforma, kas darbojās kā starpnieks starp pārdevēju un gala pircēju. Šādi Marketplace parasti tirgo dažāda veida produktus, digitālās kopijas, cilvēku resursu, jeb Freelancer pakalpojumus.
  6. Dropship – Ir jauns e-komercijas paveids ar kuru starpniecību, līdzīgi kā marketplace, Interneta veikals saviem klientiem piedāvā kāda cita tirgotāja preci, galvenā atšķirība ir tāda, ka visus pasūtījumus apstrādā nevis interneta veikals, bet gan gala pasūtītājs, līdz ar to, Interneta veikals palīdz ar savu darbu pārdot gala ražotāja produkciju, par to uzliekot zināmu uzcenojumu.
  7. E-komercija pati par sevi, kas var būt jebkāda veida portāls, mājas lapa. Piemēram kuponu portāli, e-biļešu, servisu tirdzniecība.

Izstrādājot un analizējot klienta vajadzības ir iespēja pat visus šos 4 galvenos izstrādes veidus savienot, papildināt, piemēram uzņēmuma mājas lapa, kura ir landing page ar e-komerciju. Klients var nopirkt produktu vienas mājas lapas ietvaros, neizmantojot grozu, piemērs mūsu realizētā mājas lapa: http://hotstyler.lv/

Ja Jums rodas jautājums, kurš no mājas lapas izstrādes veidiem un iespējām būtu vislabāk piemērots Jūsu biznesam, droši rakstiet mums un analizējot Jūsu pieprasījumu, mēs spēsim rast labākos risinājumus Jūsu biznesa vajadzībām, specifikai.